Follower's

[1/2/20011][8:39 AM]
I'm offline
haiii

Tuesday, September 16, 2008

Beasley kekal ketua jurulatih



'Kita tunggu mesyuarat untuk disahkan, hanya proses dokumentasi'

Berpandu kepada keputusan terpuji dilakar di pentas antarabangsa, tugasan ketua jurulatih trek negara, John Beasley membimbing pelumba sehingga ke Sukan Olimpik 2012 sudah hampir menjadi satu kenyataan.

Semalam, Pengarah Cawangan Elit MSN, Ariffin Ghani berkata penyambungan kontrak pengendali berkenaan sudah hampir dibereskan dan hanya menunggu proses dokumentasi apabila mesyuarat jawatankuasa bersama Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (MNCF) dan Majlis Sukan Negara (MSN) difahamkan hujung bulan ini bakal mengesahkan status jurulatih dari Australia itu.

Ariffin ketika dihubungi berkata, secara dasarnya MSN sudah bersetuju untuk menyambung kontrak Beasley yang berjaya membimbing skuad trek negara menunjukkan prestasi terbaik di Sukan Olimpik Beijing, bulan lalu.

"Kita tunggu mesyuarat untuk disahkan, hanya dalam proses dokumentasi," katanya.

Di bawah bimbingan Beasley, skuad trek negara kini boleh bergelar antara pasukan disegani di peringkat dunia dengan trio pecut berpasukan Azizulhasni Awang, Josiah Ng dan Mohd Rizal Tisin berada di tangga ketujuh dunia pada Sukan Olimpik.

Dalam acara keirin, Josiah berkedudukan kesembilan dan Azizulhasni ke-10 selain kelapan terbaik dunia dalam acara 200m pecut.

Sebelum ini, kontrak Beasley yang tamat pada Ogos lalu belum diperbaharui MSN menyebabkan MNCF bimbang jurulatih yang membimbing skuad negara sejak 2006 itu akan dilamar negara lain.

Bagaimanapun Beasley yang mengendalikan kursus bersama jurulatih trek negara minggu lalu turut enggan memberi komen tetapi berdasarkan perancangannya bersama MSN mengenai program atlit negara sehingga Olimpik London 2012, bayangan kontraknya akan disambung dilihat cerah.

"John sendiri sudah meluahkan hasrat untuk menyambung kontrak dengan kita. Dia mahu melihat hasil terhadap apa yang sudah dilakukannya selama ini pada 2012 (Sukan Olimpik London) nanti," kata Ariffin.

Ketika ini, enam atlit elit trek negara diketuai Azizulhasni, Josiah, Rizal Tisin, Mohd Edrus Yunus, Mohd Junaidi Mohd Nasir dan Fatehah Mustapha mendapat bimbingan Beasley di pangkalan latihan mereka di Melbourne, Australia.


Don't forget to comment when you are done reading

0 comments: