Follower's

[1/2/20011][8:39 AM]
I'm offline
haiii

Wednesday, September 17, 2008

Mew Choo tidak berani buat ramalan

Aksi pada pusingan pertama Terbuka Jepun

Ada rasa gementar menjelma dalam sanubari pemain wanita utama negara, Wong Mew Choo, menjelang aksi pada pusingan pertama badminton Terbuka Jepun, di Tokyo, hari ini.

Bukan tidak percaya dengan kemampuannya, tetapi rasa gementar itu lebih kepada hakikat sudah lama tidak turun beraksi selepas cabarannya berakhir pada peringkat suku akhir Sukan Olimpik di Beijing, bulan lalu.

"Ini akan jadi hanya kejohanan kompetitif kedua saya dalam tempoh tiga bulan. Kerana itu, saya tidak berani membuat ramalan sejauh mana mampu melayakkan diri.

"Saya ada sedikit rasa gementar, biarpun yakin saya sudah berusaha sebaik mungkin sepanjang latihan lalu. Itu perasaan yang ada ketika ini dan saya berharap dapat mengawalnya," kata Mew Choo.

Mew Choo beraksi pada Terbuka Singapura, pertengahan Jun lalu sebelum menumpukan hanya kepada persiapan untuk Sukan Olimpik, Ogos lalu.

Selepas itu, tiada kejohanan disertainya - termasuk keputusan menarik diri daripada Terbuka Pulau Pinang, bulan lalu - sehinggalah dia turun ke gelanggang, pagi nanti.

Namun masih ada bantuan menjelma untuk Mew Choo pada Terbuka Jepun kali ini kerana dia beruntung diundi bertemu pemain muda Jepun, Yu Hirayama pada pusingan pertama.

Halangan itu tampak tidak akan menjelmakan masalah ketika salah seorang daripada pemain Indonesia - Maria Kristin Yulianti ataupun Firdasari Ardianti - bakal jadi lawan pada pusingan kedua.

Andainya mara, Mew Choo dituntut jurulatihnya, Misbun Sidek, untuk menebus kehampaan di tangan Lu Lan pada temasya di Beijing lalu dengan menumpaskan pilihan utama itu pada suku akhir.

"Ketika ini, apa yang mampu saya janjikan ialah kesungguhan untuk mencuba sedaya upaya. Saya tidak mahu terlalu menekan diri sendiri biarpun tetap mahu menamatkan tahun kali ini dengan sekurang-kurangnya satu gelaran," katanya.


Don't forget to comment when you are done reading

0 comments: