Follower's

[1/2/20011][8:39 AM]
I'm offline
haiii

Thursday, September 25, 2008

MSN tolak guna jurulatih pakar

Hasrat KOAM itu terbantut apabila idea itu gagal diluluskan JKK

Keinginan Kesatuan Olahraga Amatur Malaysia (KOAM) untuk mendapatkan jurulatih pakar, termasuk jurulatih lompat bergalah untuk Roslinda Samsu terbantut apabila mesyuarat Jawatankuasa Kerja Bersama (JKK) badan induk itu dan Majlis Sukan Negara (MSN) menggugurkan idea itu.

Pada mesyuarat JKK semalam, yang dipengerusikan Ketua Pengarah MSN, Datuk Zolkples Embong yang turut dihadiri Timbalan Presiden KOAM, Karim Ibrahim, jawatankuasa berpendapat tidak ada keperluan untuk menjustifikasikan mengambil jurulatih terbabit iaitu Robert Emmiyan dari Armenia bagi acara lompat jauh dan kijang serta seorang jurulatih lompat bergalah dari Belgium.

“Dalam mesyuarat JKK itu, kedua-dua pihak bersetuju untuk menangguhkan sementara pengambilan jurulatih pakar termasuk, jurulatih lompat bergalah untuk Roslinda kerana tidak ada keperluan untuk tenaga pakar buat masa ini,” kata Karim, semalam.

“Selain itu Roslinda juga menyatakan bahawa dia selesa untuk menjalani latihan di bawah jurulatih tempatan Man Sahar dan kita membenarkan dia meneruskan latihan bersama jurulatih itu.

“Bagi Robert Emmiyan, jawatankuasa juga berpendapat tiada keperluan mengambil khidmat secara sepenuh masa buat ketika ini tetapi akan cuba menggunakan khidmat untuk tempoh tertentu mengikut keperluan semalam,” kata Karim.

Keputusan JKK MSN-KOAM ini pasti akan menambah rasa terkilan Roslinda yang sebelum ini mengadu nasibnya yang kehilangan jurulatih dari Russia Gennady Potopovic, dengan KOAM berjanji akan menggantikannya dengan jurulatih pakar dari luar negara dalam usaha meningkatkan prestasinya.

Pada masa yang sama, KOAM juga ingin khidmat Emmiyan, yang mempunyai catatan keseluruhan lompat jauh keempat terbaik sepanjang zaman di belakang, antara Bon Beamon dan Carl Lewis.

Apabila ditanya MSN yang menolak sama sekali pengambilan jurulatih ini, Karim menafikannya dengan menyatakan ia adalah keputusan bersama.

“Ia bukan ditolak atau diketepikan sama sekali olah MSN, sebaliknya ia adalah keputusan bersama hasil perbincangan kedua-dua pihak,” kata Karim. “KOAM menjelaskan hasrat mereka dan kami berbincang dan membuat keputusan bersama mengenai perkara ini.”

Bagaimanapun, MSN bersetuju untuk meneruskan dengan khidmat jurulatih dari Iran Aziz Mirzaei, untuk melatih atlit bagi acara jarak sederhana dan jauh.


Don't forget to comment when you are done reading

0 comments: