Follower's

[1/2/20011][8:39 AM]
I'm offline
haiii

Saturday, August 1, 2009

Nur Kasih


Nur Kasih mengisahkan dua beradik, Aidil dan Adam, yang mempunyai karaktor yang sangat berbeza. Aidil seorang anak yang akur kepada segala perintah ibu bapanya, penyabar dan cukup menyayangi adiknya. Dia mengambil jurusan undang-undang di Universiti Al-Azhar, Mesir dan bercita-cita untuk menjadi seorang peguam syariah. Adam pula hidup dalam suasana yang penuh eksotik di Australia, mengambil jurusan seni bina dan bercita-cita besar untuk membuka firma seni bina sendiri di Sydney. Adam seorang yang berdikari dan tegas dalam setiap keputusan yang diambil dalam hidupnya.

Ternyata anak-anak Ustaz Hassan dan Hajjah Khadijah ini sama-sama berjaya dalam pelajaran tetapi hanya seorang yang mendapat kepercayaan penuh oleh ibu bapa sendiri. Ustaz Hassan berkawan baik dengan imam kampung, Ustaz Abu Bakar, yang mempunyai dua orang anak perempuan, Nur Amina dan Siti Sarah. Nur seorang pelajar terbaik di kampungnya dan bercita-cita tinggi untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti. Malangnya keluarga Nur tidak mampu untuk menanggung perbelanjaan tetapi dia tetap berusaha untuk memohon pinjaman dan biasiswa tetapi malang tetap menimpa apabila dia menerima kunjungan peminangan Ustaz Hassan.


Don't forget to comment when you are done reading

10 comments:

HonEyBuNNy said...

ila suka tgk nur kasih...huuhuhu...kn lakon kt uia...hahhah..tp xpnh tgk pengmbraan diorg...uuhu

Amer Aan said...

sme r..
sy ske gak tgk..
smlm x dpt tgk..
1 umh..
blck out..

meo188 said...

aweks dlm drama tue lwa... :p

cinemografi mmg best. mcm filem sepi

Amer Aan said...

tau xpe..
ekekek:P

'AQILAH said...

suke tengok citer ni jugak!
tapi sayang, hnye boleh tgok 2 minggu seklai jek...sebb balik rumah...
kat kolej xde tv...kecian.

last week punye adam da balik dan dia nak hidup macam suami isteri biase,,berlakon

afi said...

Saya suka tengok cite ni ..yang penting ada pengajaran.

Cik Peanut said...

suka tengok citer ni..banayak pengajaran leh dapat..peanut suka adam...walaupun pgai dia tak leh blah jahat

Cik Peanut said...

suka tengok citer ni..banayak pengajaran leh dapat..peanut suka adam...walaupun pgai dia tak leh blah jahat

Cik Peanut said...

suka tengok citer ni..banayak pengajaran leh dapat..peanut suka adam...walaupun pgai dia tak leh blah jahat

Abir Abhar said...

aku baru tgok episod kedua..
mcm best