[1/2/20011][8:39 AM]
I'm offline

Monday, December 28, 2009

Having to remove shoes before you enter someone’s house

I have to put this in writing before I forget it over the time. While at work, I got a called from a friend of mine to help him connect to his new ISP. I drove after work to his house and as I approached the main door, I noticed all the shoes being removed and placed at a side. Conscience told me I had to remove the shoes I am wearing. The steel toe shoes I was wearing were strictly indoor and only had house-dirt if you call it that way. I drive to work and I have separate boots to wear during site visits. The shoes came up to my ankle so it took some time for me remove both and finally enter the house. The guy was just waiting at the main door like it was part of normal activity, but *not* for me it was!

After I set up the new router it came to the point where I needed the new ISP username and password. Without a surprise he had no idea about it and he said that we will have to go to his cousin’s house to check his email and get the login details from the ISP’s email. I got out of the house with him, put my shoes again, and we drove to his drive which was a 2 minute drive. His cousin’s house was similar or more strict with the custom of removing shoes. The cousin’s mom just had the door half opened and looking down until both of us removed the shoes. We went to the cousin’s room, he quickly checked the email, got the username and password and we were out of the house within 5 minutes. I had to put the shoes again. In another 2 minutes, we were back to his house and I removed the shoes again!

After setting up the username and password, and a few unsuccessful attempts sync, it turned out that this specific ISP required their local server address appended to the username. I wasn’t familiar with the ISP I didn’t know anything about this ISP server. We had to go again to his cousin’s house to get the ISP server address. This time I said, “look, I don’t want to go inside, you can write the server address and come back”, and I waited outside of cousin’s house. I was thinking how much of a hassle this removing shoes is.

In our house, we force people not to remove their shoes. We welcome guests with the full dress they were happy to wear. Girls would wear all these nice high heels and what’s the point if they have to remove this before they enter someone house? What’s the whole point of buying all these nice shoes just to wear them inside the car?? Hosts should offer house-shoes if they want the guests remove their shoes they are wearing. If that is not at least the case, then I find this whole custom highly offensive.

I will take a pair of thongs with me hereafter and keep them in my car so that I can wear them whenever the house I go to requires shoes to be removed.

Don't forget to comment when you are done reading

Thursday, December 24, 2009

Ruffedge - Pemuja Dari Jauh

Senyumanmu jelinganmu membuai khayalan
Kau dan aku hidup di kayangan

Sejak kita bersua
Dapat kurasa sesuatu istimewa
Tapi kusedar
Siapalah aku
Si pemuja dari jauh

Meskipun berdekatan
Dunia kita berasingan
Sejengkal bagaikan sebatu
Siapalah aku
Si pemuja dari jauh

Senyumanmu jelinganmu membuai khayalan
(Membuai khayalan)
Kau dan aku hidup di kayangan

Kuingin mendekati dengan lebih dekat lagi
Tapi tak mungkin oh tak mungkin

Siapalah aku
Si pemuja dari jauh

Don't forget to comment when you are done reading

Monday, December 7, 2009

Tak tahu

Aku tak tahu nak update ape...kepala tengah blur ni...arggggh

Don't forget to comment when you are done reading

Wednesday, December 2, 2009


Kedengaran tempuhi bersama
Susah senang dilalui dengan senyuman
Pejalanan yang diringi doa-doa
Insyaallah dimakbulkan
Aku yang bertanggungjawab
Aku yang memikulnya
Kan ku laksana
Tugasku kerana
Aku lah lelaki

Don't forget to comment when you are done reading

Wednesday, November 18, 2009


The NUM has always regarded education and knowledge as a powerful tool for the working class and as this site develops it is hoped that this will be of assistance in providing the visitor with an understanding of how the world is seen from the eyes of the National Union of Mineworkers.

The National Union of Mineworkers is alive and kicking, and is still representing miners, their families and their communities. The NUM is still very active industrially and politically. It is over twenty four years since the start of the Great Miners' Strike of 1984/85. We warned then that if our arguments for a role for coal in our energy requirements were not heeded then the country would pay a heavy price. Twenty four years on we have been proved absolutely correct.

Most of the nation's collieries have been closed, we are now at the mercy of foreign importers and gas and oil prices are rocketing. Our own gas reserves have been depleted at an alarming rate as we have squandered them in massive quantities in gas-fired power stations when we could have used coal. At the same time we have been squandering our indigenous coal reserves, with which this nation was blessed, by sterilising them in closed coal mines. At the same time we have been squandering the talents of our skilled workforce by making them redundant.

In the next few years we will have to import gas and oil from politically unstable or war torn regions of the world such as Russia, Iran, Saudi Arabia, Algeria and Equatorial, New Guinea in some cases through pipelines wide open to terrorist attack.

We will present the compelling case for Britain's coal industry more fully as the site develops and place the blame for a looming energy famine where it belongs, with those who have and are putting our energy needs in peril for purely political and vindictive reasons.

Don't forget to comment when you are done reading

Friday, November 13, 2009

Symbolic Analysis Laboratory

To become practical for assurance, automated formal methods must be made more scalable, automatic, and cost-effective. Such an increase in scope, scale, automation, and utility can be derived from an emphasis on a systematic separation of concerns during verification. SAL (Symbolic Analysis Laboratory) attempts to address these issues. It is a framework for combining different tools to calculate properties of concurrent systems.

The heart of SAL is a language, developed in collaboration with Stanford and Berkeley, for specifying concurrent systems in a compositional way. It is supported by a tool suite that includes state of the art symbolic (BDD-based) and bounded (SAT-based) model checkers, an experimental "Witness" model checker, and a unique "infinite" bounded model checker based on SMT solving. Auxiliary tools include a simulator, deadlock checker and an automated test generator.

Don't forget to comment when you are done reading

Sunday, November 8, 2009

Chris Levy - What You Feel

Time and space,
There’s a lonely place,
There’s no sound,
Just a heart that pounds,
Life’s unknown, where’s the way back home?
In my mind, there’s a silent cry.

What you feel, what you know,
You’re not in control,
If you just let it go,
There’s a piece you’ll know.

Got to be,
Something bigger than me,
How to find,
Just some peace of mind?
When in sight, part of you gives light.
In my mind, the same tape rewinds.

Don't forget to comment when you are done reading

Saturday, November 7, 2009

pic aku

Don't forget to comment when you are done reading

Thursday, October 29, 2009

beter u look at this bro KUCING BERGADUH

Don't forget to comment when you are done reading

Wednesday, October 28, 2009

No more alien ijo


Your whole life has been about
trying to help people.

Don't forget to comment when you are done reading

Tuesday, October 27, 2009

Green meant what

Green is the color of nature, fertility, life. Grass green is the most restful color. Green symbolizes self-respect and well being. Green is the color of balance. It also means learning, growth and harmony. Green is a safe color, if you don't know what color to use anywhere use green.

Green is favored by well balanced people. Green symbolizes the master healer and the life force. It often symbolizes money. It was believed green was healing for the eyes. Egyptians wore green eyeliner. Green eyeshades are still used. You should eat raw green foods for good health. Friday is the day of green. Green jade is a sacred stone of Asia.

Green Energy

Green contains the powerful energies of nature, growth, desire to expand or increase. Balance and a sense of order are found in the color green. Change and transformation is necessary for growth, and so this ability to sustain changes is also a part of the energy of green.

Don't forget to comment when you are done reading

Monday, October 26, 2009

Aku lagi

langit jadi mendung dan kelabu
angin bertiup nan sayu titis air berlagu
dedaun lalu gugur disapu
berat limpahan itu hujan dijiwaku

Mudah tewas perasaanku
Gugur air mataku
Aku bukan begitu
Namunku hanya insan biasa
Yang tiada lebih apa sama di sisi-Nya

Don't forget to comment when you are done reading

Sunday, October 25, 2009

pic aku lagi

di kala sepi,
angin bayu menjadi teman,
di kala sepi,
malam siang pantas meniti rintangan,
di kala sepi,
kertipan bintang seperti bingkisan,
di kala sepi,
amar rindu memenuhi cakerawala,
bumi kan kesunyian,
tiada bunyian,
tiada seri ayu kelembutan
tanpa dirimu,
tetap ku biarkan berdegup
agar dirimu cinta kan wujud
biarku berteman meniti kedewasaan
bertepuklah aku dengan kedua tangan
biar ia jadi lagenda, bukan dosa menjadi raja
sempurnakanlah aku, penuhilah aku

Don't forget to comment when you are done reading

Saturday, October 24, 2009


Don't forget to comment when you are done reading

Saturday, October 3, 2009

There's a new superhero in earth, and you'll never guess who it is!

Don't forget to comment when you are done reading

Thursday, October 1, 2009

My ofis

terpaksa di blurkn...hehe

Don't forget to comment when you are done reading

Wednesday, September 30, 2009

Believe it or not, this is my picture

Don't forget to comment when you are done reading

Saturday, September 26, 2009

Kisah Malam Pertama Aku

Malam pertama aku biasa jer…

Aku yang bukak kan, pastu gosok-gosok belek-belek yang mane patut, push the right button, pastu cucuk terus main. Takde maknanya dah nak kiss kiss dulu. Aku tak tahan dah pasal lama sangat dah aku tunggu. Dekat setengah tahun jugak la kumpul duit…

First main terkial-kial gak la cari tempat mana yang harus tekan. Dalam setengah jam camtu ok dah. Dah familiar la orang kata. First time main dekat 3 jam aku balun sampai panas giler. Hehehehe

Itu laa pengalaman malam pertama aku main PS2 mase baru beli 5 tahun sudah…

Don't forget to comment when you are done reading

Monday, September 21, 2009

Raya tahun ni

Bulan ni bulan kemenangan untuk umat Islam setelah sebulan berpuasa..tapi aku rasa kosong pada tahun ni tak macam tahun-tahun lepas happy je..kerana setiap kali beraya di rumah (ampang) mesti rasa kekosongan di hati ni..tak tahu kenapa

Don't forget to comment when you are done reading

Friday, September 18, 2009

Terima kasih semua

tq meo

tq Dill

Don't forget to comment when you are done reading

Sunday, September 13, 2009

ada sesuatu utk ku

Don't forget to comment when you are done reading

Friday, September 4, 2009

Jiwang - jiwangan

*Duhai dara kau manis jelita*
*Sungguhmu indah berseri-seri*
*Hatiku selalu menjadi tergoda*
*Memandang kau tiap hari*

Don't forget to comment when you are done reading

Sunday, August 30, 2009

Tips kejut orang tidur macam kayu balak untuk bangun sahur

Kita dah puasa esok masuk fragmen kedua tapi masih ada orang yang payah gila tahap gaban untuk bangun sahur? Sahur itu sunat, tidur itu harus, tapi kalau mata dah lekat dengan gam macam mana? Ini tips kejut bangun sahur berdasarkan tahap ketiduran manusia.

Tahap pertama: Tidur jenis kucing letih lepas kejar tikus:-
1. Pegang anak jari kiri atau kanan atau kedua-duanya sekali sambil tu seru nama dia perlahan-lahan.
2. Sentuh bahu orang yang tidur dan goyangkan perlahan lahan. Jangan lupa seru juga nama dia.
3. Renjis air suam di muka dia (jangan guna air minirel, membazir!) sambil panggil nama dia.
4. Kalau mahram, tampar-tampar manja pipi dia, juga sambil panggil nama dia.

Sekiranya masih tak bangun juga, kita terpaksa beralih kepada tahap kedua: tidur jenis kucing lepas mengawan. Sebagai satu isyarat untuk beralih tahap, kita kena tutup kipas atau air cond:-
1. Jerit nama dia kuat kuat. Boleh gulungkan majalah dan letak kat telinga dia. Tidak disarankan guna healer, takut gegendang telinga pecah. Bukan sebab nanti pekak, tapi lagi payah nak bangun.
2. Gigit ibu jari kaki dia macam toyol gigit. Sekiranya orang yang tidur itu jenis kaki busuk, disarankan skip saja nombor 2.
3. Simbah air sebaldi kalau boleh air rendam baju yang dah berminggu-minggu itu.
4. Goyang badan dia kuat-kuat kemudian jerit gempa bumi! tanah runtuh! tsunami! tsunami!
6. Hidupkan lighter dekat dengan muka (tapi jangan bagi kena, nanti terbakar!) dan jerit api! api! api!

Sekiranya masih tidur macam kayu balak juga, ambil KFC dan McD sambil letak sebelah hidung dia dengan penuh pasrah. Kemudian sebut Maa Rabbuka! di telinganya atau baca surah Yaa sin.

Kalau masih tak bangun juga, memang sudah qadak dan qadar Tuhan. Allah lebih menyayanginya.

Don't forget to comment when you are done reading

Saturday, August 29, 2009

Jangan suka potong Q

Kepada yang suka potong Q terutama dekat plaza tol tu, malulah sikit kat haiwan-haiwan ini!

Don't forget to comment when you are done reading

Saturday, August 22, 2009

Petua tahan lama

Sesuai untuk mereka yang sudah berkahwin dan berkeluarga juga mereka yang masih solo....

Untuk lebih tahan lama sampai setahun. Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja. Gunakan sebelah pada Ramadan tahun ini. Dan sebelah lagi
pada Ramadan tahun depan. Kan tahan sampai setahun?

Biar tahan lebih lama, jangan gunakan jari sebab jari ada enzim kasi lauk cepat basi. Ceduk pakai sudu teh.

Kalau untuk lebih tahan lama, bayar zakat barang kemas atau pakai saja. Barangan emas yang terlalu banyak, kena bayar zakat. Kalau tak, nanti hilang atau kena curi. Padan muka!

Nak tahan lama:-
1. Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat.
2. Jangan guna mesin basuh. Pakai tangan saja. Lebih menyihatkan.
3. Jangan jemur bawah matahari terik.
4. Jangan guna bleach.
5. Jangan bawa mandi di pantai.
6. Jangan bagi pinjam kat kawan!!!

Kalau nak tahan lagi lama pinjam baju member pula, baju sendiri masuk dalam plastik hampagas dan simpan elok-elok di kawasan yang tidak sejuk, tidak panas.

Nak tahan lama, lepas beli, simpan dalam garaj. Tutup elok-elok pakai kain dan jangan bagi angin, habuk dan wap air masuk. Lebih penting bayar loan tu tiap-tiap bulan sampai selesai. Confirm tahan lama.

Umur nak tahan lama? Banyakkan senyum, jangan fikir semua masalah dan jangan merokok!

Rokok nak tahan lama? Jangan hisaplah!

Bertahan lama dalam persahabatan/ hubungan: Jujur dan ikhlas! Jangan makan awek member, bini member. Jangan ambil kesempatan.


Don't forget to comment when you are done reading

E - card dari seseorang


Thanks Along Arman...selamat berpuasa

Don't forget to comment when you are done reading

Sunday, August 16, 2009

Selsema Babi/Khinzir/H1N1

Apakah Selesema Babi?
Selesema babi adalah sejenis penyakit respiratory yang ditemui dalam kawanan babi disebabkan oleh virus influenza jenis A (H1N1). Selesema babi ini dikesan saban tahun dan biasanya terjadinya kepada mereka yang mempunyai kaitan dengan babi. Manusia biasanya tidak dijangkiti oleh virus ini tetapi jangkitan terhadap manusia telah dikesan. Virus selesema babi telah dilaporkan merebak dari manusia ke manusia lain. Tetapi pada masa lepas, pemindahan virus ini adalah terhad dan menjangkiti sehingga tiga orang sahaja.

Adakah Virus Ini Berjangkit?
CDC telah mengesahkan bahawa virus ini (H1N1) adalah berjangkit dan merebak dari seorang ke seorang manusia lain. Walau bagaimanapun masih belum diketahui cara dan bagaimana mudahnya jangkitan ini terjadi.

Apakah Tanda-tanda dan Simptom Demam Babi Terhadap Manusia?
Simptom selesema babi ini terhadap manusia adalah sama dengan simptom selesema biasa seperti demam, batuk, sakit tekak, sakit badan, pening kepala, sejuk dan kelesuan. Ada juga sesetengah kes cirit-birit dan muntah yang berkait dengan selesema burung yang dilaporkan.

Pada masa yang lepas, beberapa penyakit (kegagalan paru-paru dan sistem pernafasan) dan kematian telah dilaporkan dengan jangkitan selesema babi dalam manusia. Seperti virus selesema bermusim, selesema babi boleh menyebabkan keadaan kesihatan kronik.

Apa Yang Perlu Dilakukan Untuk Mengelak Daripada Dijangkiti Selesema?
Perkara yang terpenting sekali adalah membasuh tangan. Cuba untuk berada pada tahap yang paling sihat. Dapatkan tidur yang cukup. Sentiasa aktif, menangani tekanan, minum banyak air dan makan makanan berkhasiat. Cuba mengelak dari menyentuh tempat yang dicemari dengan virus. Mengelak hubungan dengan mereka yang sakit.

Apakah Kawasan-kawasan Yang Berkemungkinan Sebagai Tempat Yang Dicemari?
Kuman boleh merebak apabila seseorang menyentuh sesuatu yang dicemari dengan kuman dan menyentuh pula mata, mulut dan hidung mereka. Titisan rembesan dari batuk dan bersin dari mereka yang dijangkiti boleh bergerak melalui udara. Kuman boleh merebak apabila seseorang itu menyentuh titisan rembesan batuk dan bersin dari seorang di atas permukaan seperti meja dan permukaan lain dan menyentuh mata, mulut dan hidung sebelum membasuh tangan mereka.

Apa Yang Boleh Dilakukan Untuk Mengelak Daripada Dihinggapi Penyakit?
Buat masa ini belum lagi ada sebarang vaksin untuk melindungi dari selesema babi ini. Terdapat beberapa perkara yang boleh dilakukan untuk membantu menghalang penyebaran kuman yang menyebabkan penyakit pernafasan seperti demam selesema. Cubalah langkah-langkah ini untuk melindungi kesihatan anda:

* Tutup/lindung mulut dan hidung anda dengan tisu sewaktu bersin atau batuk. Buangkan tisu tersebut ke dalam tong sampah selepas menggunakannya.

* Basuhlah tangan dengan sabun dan air dengan kerap terutamanya selepas batuk atau selesema. Pembersih tangan berasaskan alcohol juga berkesan.

* Mengelak dari menyentuh mata, hidung dan mulut. Kuman boleh merebak dengan cara ini.

* Jika anda sakit akibat demam selesema, disyorkan supaya anda tidak bekerja atau ke sekolah juga mengehadkan pergaulan dengan orang lain supaya mereka tidak dijangkiti.

Jika anda sakit anda perlu:-

* Tinggal di rumah dan mengelak hubungan dengan orang lain sebaik mungkin untuk mengelak jangkitan;

* Mendapatkan rawatan kecemasan jika mengalami tanda-tanda awal penyakit.

Don't forget to comment when you are done reading

Friday, August 14, 2009

Selamat menunaikan ibadah puasa

Bulan Ramadan hampir menjelma tak lama lagi. Bulan yang mengingatkan kita akan segala kebaikan dan kemulian. Untuk menyambutnya dengan kebersihan hati, saya mengucapkan mohon maaf zahir batin dan selamat menunaikan ibadah puasa bagi semua yang menjalankannya. Semoga amal ibadah kita di limpahkan pahala dan keberkatan

Don't forget to comment when you are done reading

Monday, August 10, 2009

Who know?

Anyone here knows the artist from this lyric, please let me know

*Time and space*

*is a lonely place*
*theres no sounds*
*just a heart that pounds*
*in my mind is a silent cry*
*what you feel*
*what you know*
*your not in control*
*if you just let it go*
*theres a peace youll know*

Don't forget to comment when you are done reading

Sunday, August 9, 2009

Downloading every last byte of human knowledge, one mind at a time

Yang anak panah warna ijo tu.
Mereka ini yang rela hati untuk
didownload oleh alien ijo...haha

Knowledge is what fuels me.

Don't forget to comment when you are done reading

Saturday, August 8, 2009

Gambar-gambar lucu dalam sukan

Kita selalu digembar-gemburkan dengan sukan akan menyihatkan tubuh badan. Cuma kita tak diberitahu, dalam sukan ada macam-macam. Ini adalah sebab mengapa kalau korang nak gunakan alasan untuk tidak bersukan!

Management stadium kalau masih tak jumpa sebab mengapa tiket tak laku, baik letak jawatan dan jadi janitor!

Pemain pertama: Kau tengok Ultraman semalam. Dia kasi lazer, berkecai raksasa tu. Pemain kedua: Wow, tak sangka I you pun minat Ultraman!

Tengok yang mana sampai dulu kat muka kau. Bola atau kasut aku!

Ok, ini mungkin antara sebab kenapa Barthez digugur daripada pasukan utama Manchester United.

Aku tak nak cakap apa-apa. Tapi bola aku masuk dalam seluar kau!

Kau ni nak apa sebenarnya? Nak bola atau saja nak malukan aku?

Ni nak buat benda tak senonoh pun depan khalayak ramai ke?

Kenapa ketiak aku rasa basah semacam saja?

Don't forget to comment when you are done reading

Friday, August 7, 2009

Award dari rakan blogger

Assalamualaikum semua, hari ini saya ingin berterima kasih kepada rakan-rakan blogger kerana memberi award ini

Dari Cik Yana

Dari Anirda

Dari Honey

Don't forget to comment when you are done reading

Sunday, August 2, 2009

Semangat Patriotisma Bukan Sekadar Kibarkan Jalur Gemilang

Semangat patriotisma tidak cukup dizahirkan dengan sekadar kibarkan Jalur Gemilang dan laungan ‘MERDEKA’ semata-mata, sebaliknya ia perlu disertai dengan perasaan kasih sayang terhadap tanah air.

Tuan Haji Janudin bin Dollah, Pengurus Besar KESEDAR berkata, semangat patriotisme yang sebenar ialah apabila seseorang individu itu sanggup bekerja dengan tekun dan tabah tanpa mengenal penat lelah dan masa ke arah kesejahteraan kumpulan sasar.

Mereka yang tidak ada semangat patriotisme tidak akan berasa apa-apa terhadap kegagalan-kegagalan yang pernah dilakukan pada masa-masa dulu,” katanya semasa berucap merasmikan Majlis Sambutan Bulan Kemerdekaan Peringkat Jajahan Gua Musang di Dataran KESEDAR pada 19 Ogos 2007 di hadapan 3,000 tetamu.

Menurut Tuan Hj. Janudin, generasi terdahulu telah membuktikan semangat patriotisme dan sayangkan negara melalui perjuangan mereka sehingga Malaysia berjaya mengecapi nikmat kemajuan seerti yang kita alami sekarang ini.

Namun begitu, apa yang dikhuatiri ialah untuk memastikan semangat tersebut terus tertanam dikalangan generasi muda pasca 50 tahun merdeka.

Don't forget to comment when you are done reading

Saturday, August 1, 2009

Nur Kasih

Nur Kasih mengisahkan dua beradik, Aidil dan Adam, yang mempunyai karaktor yang sangat berbeza. Aidil seorang anak yang akur kepada segala perintah ibu bapanya, penyabar dan cukup menyayangi adiknya. Dia mengambil jurusan undang-undang di Universiti Al-Azhar, Mesir dan bercita-cita untuk menjadi seorang peguam syariah. Adam pula hidup dalam suasana yang penuh eksotik di Australia, mengambil jurusan seni bina dan bercita-cita besar untuk membuka firma seni bina sendiri di Sydney. Adam seorang yang berdikari dan tegas dalam setiap keputusan yang diambil dalam hidupnya.

Ternyata anak-anak Ustaz Hassan dan Hajjah Khadijah ini sama-sama berjaya dalam pelajaran tetapi hanya seorang yang mendapat kepercayaan penuh oleh ibu bapa sendiri. Ustaz Hassan berkawan baik dengan imam kampung, Ustaz Abu Bakar, yang mempunyai dua orang anak perempuan, Nur Amina dan Siti Sarah. Nur seorang pelajar terbaik di kampungnya dan bercita-cita tinggi untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti. Malangnya keluarga Nur tidak mampu untuk menanggung perbelanjaan tetapi dia tetap berusaha untuk memohon pinjaman dan biasiswa tetapi malang tetap menimpa apabila dia menerima kunjungan peminangan Ustaz Hassan.

Don't forget to comment when you are done reading

Friday, July 31, 2009

I dont know what else to do

Don't forget to comment when you are done reading

Tuesday, July 28, 2009

Perbualan yang mengarut

Something is trouble in my home and best friend has kiddnapped. Three man come to the earth for seaching something

  • Who are you? What's going on?
  • Amer, it is an absolute honor and a privilege.

  • How do you know that name?

  • We are the legion. We've come from the 31st century.

  • Hey, Amer, where's your cape?

  • Cape?


  • That ax could split an atom. You'll heal but not as fast as you'd expect.

  • He's gonna be fine, Abigor. We need to go. We shouldn't be attracting attention.

  • It's a little too late for that, isn't it? You said you're from the 31st century.Why should i believe you?

  • Cause we know everything about you. You may be known as Amer Aan now, but one day you'll be known as sup...

  • Wallow!! It doesn't matter if you believe us or not. The less you know, the better.

  • There's one thing we can tell you. We're your friends.

  • We're also leaving... now. Wallow!!

  • No way! I saw this in the levitz museum behind visoglass.

  • Put that back.

  • Get the magnet out of your ass, Gressil .

  • I mean, this is... this is unreal.

  • You know the code...don't touch anything.

  • Why are you here?

  • We're here to save you and now that you're okay, we're heading straight back.

  • Not before you tell me who that ax-Wielding psycho was.

  • It's against legion code.

  • I don't care about your code! and I don't care about your legion! That's the second attack i've had in my home tonight. My best friend is missing, and i need to find her. You know anything, tell me.

  • The guy with the ax...he goes by the name "persuader." He's part of the human supremacist movement.

  • A group of xenophobes who'd ratherdie than live in peace with aliens. And they all... pretty much hate you.

  • They stole one of our legion rings, and they broke into the time institute to come after you.

  • What does a 31st-Century terrorist want with me?

  • Amer, your... your influence will reach far beyond earth. It's because of you that the world learns to welcome alien immigrants with open arms.

  • What do you know about aliens?

  • Amer, I may have the smoldering good looks of a human, but i'm actually from a hunk of mud called winath. Gressil and Abigor are from different planets, too.

  • We've come together, across the universe, to form the help others, as you do. Without you, none of that would have happened. and now it's time for us to say goodbye.

  • Wait... we're not going anywhere. This was the prison alien zone crystal. I know my history. This was supposed to be used to extract devils from whoever he possessed.

  • The persuader didn't come to kill Amer. He came to make sure devil survives.

  • Devils gone. He's been destroyed.

  • No, he hasn't, Amer... not yet.

  • I think your timeline's a little off. Devils did infect someone, but it's already over. He's been defeated.

  • I'll admit a lot of history might be inaccurate, but today's date... it's been known for over 1,000 years.

  • Amer, i flunked history, and even i know that today's the day you destroyed Devils.
  • It's no coincidence the persuader showed up right when he did.

  • This girl you're thinking about...the one that was brutally taken away...Why do you think she has something to do with brainiac?

  • I don't know.

  • You think she's the host.

  • If devil is still out there, then i'll find him, and i'll stop him. The three of you can go home to the future. Let me handle this.

  • If brainiac isn't stopped today, we won't have a future to go home too. Amer, the problem is, you were supposed to defeat devil using this shield. Now that it's been smashed...

  • The crystal can't be the only way to stop him.

  • It's the only way to destroy him without killing the human host in the process.

  • Amer, i'm sorry, but if you know who the host is, you need to take their life. There's no other choice.
  • Who's abushu kushu?

  • Why did you leave?

  • I need to do this my own way... alone.

At last three man and I working together to destroy that devils and searching my best friend

Don't forget to comment when you are done reading

Monday, July 27, 2009

Comel ingin putuskan hubungan dengan boyfriend

Comel ingin putuskan hubungan dengan boyfriend omputihnya melalui emel !!.

emelnya berbunyi begini:-


My motive write this letter to give know you something. I want to CUT CONNECTION us. I saw you PLAY WOOD THREE in front my eyes. So, I break connection to PULL MY BODY from this love. I have think about this very COOK-COOK. I know I CLAP ONE HAND only. I don’t
trust you again! You are really CROCDILE LAND! I don want you to PLAY-PLAY with my LIVER. I hav e been crying until no more eye water. I don’t want BANANA TO FRUIT TWO TIMES. SAFE WALK!

The true,


Terjemahan ayat Huruf Besar:


Don't forget to comment when you are done reading

Sunday, July 26, 2009


I've always tried to forget I was an alien..or a creature I always tried to pretend I was human. I was raised to believe it was my alien part that was dangerous but i was wrong. It's my human side. It's the side that make decisions based on emotions, thats my enemy

Don't forget to comment when you are done reading

Saturday, July 25, 2009


its time for you to meet the real alien ijo

Don't forget to comment when you are done reading

Friday, July 24, 2009


*You could be happy*
*And i won't know*
*But you weren't happy the day I*
*Watched you go*
*Its too late to remind you*
*How we were*
*Most of what I remember*
*Makes me sure*
*I should have stopped you from walking*
*Out the door*
*You could be happy, I hope you are*
*You made me happier than I been by far*
*Somehow everything I own smells of you*
*And for the tiniest moment*
*Its all not true*
*Do the things that you always*
*Wanted to*
*Without me there to hold you back*
*Don't think, just do*
*More than anything I want to see you, girl*
*Take a glorious bite out*
*Of the whole world*

Don't forget to comment when you are done reading

Tuesday, July 7, 2009

Diari seorang wanita

Seorang wanita muda sedang menikmati perjalanannya dalam kapal persiaran. Dia sangat mengkagumi kemewahan kapal itu. Baru pertama kali dia melihat kapal seperti itu. Untuk mengenang perjalanannya dia menulis apa yang berlaku di dalam buku catatan.

12 April:
Aku bangga kerana naik kapal semewah ini. Akan ku ceritakan pada semua temanku.Sayangnya aku belum mengenali kapten kapal ini. Mungkin dia sangat tampan dan gagah seperti kapal ini. Kalau betul akan semakin menariklah ceritaku dan mereka akan cemburu.

13 April:
Hari yang bertuah ... Aku berkenalan dengan kapten kapal dan ternyata dugaan ku benar .... Dia sangat gagah dan tampan ...aaah beruntungnya aku.

14 April:
Tanpa ku duga kapten mengajak ku makan malam dan ..... alamak dia juga sempat memuji kecantikan ku ..... Aku bangga.

15 April:
Dia mengajak ku makan malam lagi. Kapten ternyata nakal juga ... dia mula berani mengajak ku 'bercinta' dan menunggu jawapan ku esok.

16 April:
Dia menagih janji ..... dengan jual mahal ku tolak dia mentah-mentah. (Dia ingat aku nie apa...) Dia malah mengancam akan menenggelamkan kapal beserta 1200 penumpangnya.

Don't forget to comment when you are done reading