Follower's

[1/2/20011][8:39 AM]
I'm offline
haiii

Monday, April 13, 2009

Mampukah Mentor 3 menyengat?

Antara artis yang terpilih menjadi mentor untuk musim ketiga iaitu
(dari kiri) Awie, Adibah Noor, Jaclyn Victor, Mas Idayu dan Lah Ahmad.

Apabila stesen televisyen swasta pertama negara, TV3 mengumumkan rancangan pencarian bakat baru terbitan mereka, Mentor yang akan kembali untuk musim ketiga, pelbagai persoalan yang mula bermain di minda.

Tidakkah TV3 belajar dari pengalaman lalu apabila dua orang juara yang pernah diangkat darpadai program itu iaitu Pija selaku juara Mentor musim pertama (2005) dan Fiq sebagai juara Mentor 2 (2006) tidak membawa sebarang impak di dalam industri?

Bukan itu sahaja, dengan lambakan rancangan realiti yang ada di dalam negara ini, apakah sebenarnya motif dan fokus TV3 untuk meneruskan Mentor untuk musim ketiga.

Menjawab persoalan itu, Muhamad Suffian Isa selaku penerbit Mentor 3 memberitahu, sepanjang tiga tahun, pihaknya telah banyak belajar daripada kesilapan dan kelemahan lalu untuk menjadikan musim ketiga ini lebih baik daripada dua musim dahulu.

Salah satu perubahan besar yang ditampilkan dalam Mentor 3 adalah dengan menjemput enam orang artis yang dipilih menjadi mentor untuk memilih, menilai dan menjalankan uji bakat sendiri dalam menentukan mereka yang terbaik untuk dijadikan protege.

"Kami tidak menjanjikan bulan dan bintang apabila musim ketiga ini muncul tetapi misi kami kali ini adalah untuk melahirkan bakat baru yang mampu memberikan impak yang besar untuk industri.

"Dengan memberi sepenuh kebebasan kepada mentor untuk memilih protege mereka sendiri, kami percaya Mentor 3 mampu memberikan sesuatu yang berbeza untuk penonton dan pecinta muzik tempatan," katanya pada sidang media yang diadakan di Sri Pentas, TV3, baru-baru ini.





Don't forget to comment when you are done reading

9 comments:

elle said...

dh mula ke mentor ni? xclash ke dgn AF?

hhmmm... yg dlu2 elle xtgk p0n...

cIk JanNah said...

tgk jer ape yg ade;
tp kalo nak vote 2 sory naek lory la.
x hingin~

hahaa

Amer Aan said...

elle,
yg dlu sy tgk...
ari ahad ni...

cikjannah,
yg ni ag mantap..
xpe...
rmi ag yg akn vote...
hehe..

inn said...

mentor bosan je.haha

tak laku

nurain said...

ahahah..cerita2 memenuhi masa lapang..bukan nak cungkil bakat sangat. x gitu?

meo188 said...

penat dah nak layan program realiti

Amer Aan said...

inn,
mentor3 ni len inn..
x mcm yg dlu..
xbest..

nurain,
haha btul tu

meo,
penat camne tu bro?
ekekek

- z L a - said...

ntahla ek..bnyk benor reality tv programme skang ni..dah xlarat nk follow

dakchomey said...

jarang lyn mentor nie...