Follower's

[1/2/20011][8:39 AM]
I'm offline
haiii

Tuesday, September 9, 2008

Cinta



Sekiranya kamu dapati dirimu menyintai seseorang yang tidak membalas cintamu,janganlah merasa tersisih.Tiada salahnya menyintai seseorang kerana cinta tidak memilih untuk singgah di hati seseorang.Sekiranya kamu dicintai oleh seseorang yang tidak kamu cintai,anggaplah ia satu penghormatan buat dirimu tetapi kembalikan penghormatan itu dengan cara yang ikhlas dan jujur.

Jangan ambil kesempatan dan janganlah melukakan.Bagaimana kamu mengurusi cinta begitulah kamu mengurusi dirimu dan setiap hati dan perasaan mengalami kepedihan dan kebahagiaan yang serupa sekalipun cara kita mengendalikannya berbeza.Sekiranya kita bercinta dengan seseorang yang begitu menyintai diri kita dan tiba tiba cinta memilih untuk pergi,tiada siapa yang harus dipersalahkan, relakanlah cinta itu pergi.Kerana setiap yang berlaku ada hikmahnya yang tersembunyi.

Dan kita akan menyedari apabila masa silih berganti.Ingatlah bahawa jangan terlalu memilih cinta.Kerana cinta itu sendiri akan memilih untuk singgah di hati sesiapa,Kamu hanya perlu menerima kehadiran cinta itu dengan segala misteri di dalamnya apabila ia datang mengetuk pintu hatimu.Nikmatinya sebagaimana ia membuat hidupmu bahagia dan bebaskan ia,Cinta sentiasa dan selamanya akan menjadi misteri.Bersyukurlah kerana ianya pernah singgah di hati kamu…


Don't forget to comment when you are done reading

6 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

aisey..jiwang amer mlm2 nih yek.tp cinta mmg misteri ! ;) hehe tp pic tu comel.nak curik buleh? :D

Amer Aan said...

amik la klu x mlu...
kihkih...
xde la amik je:D

~ mizzAmy ~ said...

~ amer, jatuh cinta ngan saper2 ker nih? tak nak cerita kat akak ker? ahaksss... :P ~

Mira said...

cinta ni mcm rama2... jgn kejar sgt.. nnt makin dikejar makin ia lari

Bibie said...

Amer...
Orang pernah berkata,jika kalian mencintainya,lepaskan dia pergi,jika cinta itu datang kembali padamu,cinta itu milikmu...
Dak Amer cinta nya pada siapa? :P

Amer Aan said...

cinta pd sang bunga...
kihkihkih:P