Follower's

[1/2/20011][8:39 AM]
I'm offline
haiii

Wednesday, September 24, 2008

Sebelum dan selepas kahwin

sebelum kahwin

makwe : bang, andaikata saya menjadi bintang...

pakwe :
abang kan jadi ultraman

makwe : kenapa pulak, sepatutnya abang jadi bulan purnamalah

pakwe : salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya

makwe : gitu pulak...kalau saya jadi bunga

pakwe : abang jadi tukang kebunnya

makwe : kenapa bukan kumbang

pakwe : sebab kumbang kerja dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya
menyiram dan membaja bunga tu setiap hari


makwe : wah! hebatnya abang ni.... begitu pandai berkata-kata

selepas kahwin

isteri :
kalau saya jadi bintang

suamu :
abang jadi beginilah

isteri : kenapa bukan ultraman....

suami : sini mana ada ultraman... di Jepun adalah... apa lah awak ni

isteri :
kalau saya jadi bunga

suami :
abang jadi beginilah

isteri :
apa abang ni... cakaplah betul-betul

suami :
apo kono eh dongan ekau ni... dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .kalau dah abang jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo

isteri :
abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...

suami : Takdo nak romantik kosmetik do...


Don't forget to comment when you are done reading

10 comments:

ladyeena said...

LOL. Bengong Bengong. Gelak guling guling..

Hurmh, but sadly, somehow this is also true in reality.

Amer Aan said...

agagagaga

mim.ya.ra.alif said...

kesiannya bini tuh..
wait n see lah
hehehe

Amer Aan said...

pas kejadian tu diorang bercerai dan sebulan slps tu mereka bersatu semula.... selepas rncangan ultraman episod 30 disiarkan...ekekekekeke

blog BeliBuy said...

he..23x b4 khwin dok nak cair je...tue la org yg hangat bercinta..pijak semut pun xperasan...

Amer Aan said...

2 la psl...mle2 mulot bkn men manis lg...pas kawen hampeh manis xde mulot xde....ahahahahaha

razifembi said...

aku sebelum n selepas kawen mcm tu jugak ...

yang bahasa hang bagi tu ... ada ka orang guna even before kawen pun ...

didn't make sense ...

Amer Aan said...

ade kot...hehe

mae said...

ultraman tu yg buat lawak..bleh plak nak jadi ultraman..x pasal2 awek dia jadi raksaksa...

Amer Aan said...

si isteri manusia...
si suami utraman...
penegak keadilan...
hahaha