Follower's

[1/2/20011][8:39 AM]
I'm offline
haiii

Tuesday, September 23, 2008

Kekasihku saka

Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama Jimmy.dia ni orang melaka.
Dia ada teman wanita bernama Julie.Julie orang perlis.Diorang ni tak pernah jumpa sebelum ni,just message dan call saja.Gambar pun diorang tak pernah tengok sebab mereka hanya memakai nokia 3310i.Diorang dah tak tahan nakk jumpa sangat.Diorang pun berpakat akan berjumpa pada hari raya pertama.Dan diorang bercadang untuk berjumpa di rumah Julie.
Julie telah beritahu keluarga dia yang Jimmy akan datang beraya kerumah mereka.
Pada seminggu sebelum hari raye,Julie terlibat dengan satu kemalangan.
Mayat Julie selamat dikebumikan.Seluruh keluarga Julie sangat bersedih atas pemergian Julie.

Julie di dapati terkoban dalam kemalangan tersebut.Akan tetapi,Jimmy tidak mengetahui hal ini.Kebetulan,handphone Jimmy rosak pada hari kematian Julie..sehari sebelum raya,baru lah handphone dia siap dibaiki…Apabila handphone dah siap diperbaiki,Jimmy terus message Julie..Mesej yang dihantar oleh Jimmy tersebut semua di reply..Pada hari yang ditetapkan,dengan alamat yang pernah diberi oleh Julie kepada Jimmy..Jimmy bertolak dari melaka pada subuh awal syawal,dan sampai di perlis pada petang hari itu juga dengan memandu kereta proton wira 1.6 kepunyaan kawan baiknya.Bila sampai sahaja dirumah Julie,dia terus bagi salam dan memperkenalkan diri kepada ibu bapa Julie..Ibu bapa Julie pun menyuruh Jimmy duduk,mereka berbual dengan bertanyakan tentang diri Jimmy..tetapi mata Jimmy terjenguk-jenguk kearah dapur dan bilik-bilik yang ada dirumah tersebut kalau-kalau ade Julie keluar atau menyorok dari dia.

Jimmy semakin tidak senang duduk..Setelah lama berbual,Jimmy pun tanya pasal Julie kerana beliau tidak tahan nak berjumpa dgn Julie..Ibubapa Julie menyarankan supaya Jimmy banyak bersabar…Jimmy semakin hairan,dan bertanya kepada ibubapa Julie,"kenapa mak cik dengan pak cik?apa yang dah berlaku pada Julie?"Julie telah meninggal dunia" kata ibu Julie..Jimmy semakin kehairanan..Jimmy bertanya"bila mak cik??sebab apa?"Ibu bapa Julie pun menceritakan tentang hal kejadian.

Jimmy agak terkejut,Tetapi Jimmy tidak percaya kerana dia ade sms dgn Julie sebelum berangkat ke perlis Jimmy pun tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie..
Setelah membaca dan melihat nombor telefon tersebut,ibu bapa Julie hairan kerana cara sms dan nombor telefon itu memng Julie yang punya…Untuk mendapatkan kepastian,ibu bapa Julie bawa Jimmy ke tanah perkuburan..Jimmy masih tak berpuas hati dan mengorek kubur Julie…Memang betul Julie sudah mati dan berada didalam kubur tersebut..Jimmy semakin hairan dan ketakutan…Sebelum julie meninggal,julie telah berpesan kepada orang tua dia supaya kalau dia mati,tanam skali handphone dia sebab dia terlalu sayang pada handphone ni..Ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada Jimmy..Jimmy pun cuba sms Julie didepan ibu bapa Julie,"awak tengah buat apa?" Tidak lama kemudian,handphone Jimmy berbunyi dan ada satu sms diterima,apabila buka sahaja sms tersebut,kesemua mereka terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh Julie dan sms tersebut berbunyi"tak buat apa pun..awak dah sampai ke?"Jimmy semakin takut dan membalas"ibu bapa awak kata awak dah MATI?"Dan Julie pun balas "memang saya dah meninggal.."Jimmy cuba beranikan diri dan membalas semula sms tersebut"habis tu,macam mana awak boleh balas semua message saya?"Tidak lama kemudian,handphone Jimmy pun berbunyi lagi.

Kesemua mereka menjadi semakin panic,takut dan macam bermain difikiran mereka semasa Jimmy hendak membaca sms tersebut.Apabila mereka baca sms tersebut,mereka jadi terkejut BEROK & kehairanan dan terpinga-pinga…kerana message terrsebut berbunyi

"DIGI ADA DIMANA-MANA"..agagagagagagagaga:P


Don't forget to comment when you are done reading

10 comments:

Anonymous said...

ko tahu tak org melake klau bace citer ni diorg cakap ape??? lahabau punyo dak amer ni.. ahahahahaha.. dir

Amer Aan said...

agagagaga

mim.ya.ra.alif said...

bersama mu... haahahaha
hantu kuning nyanyi2 sambil gelek2 badan

Amer Aan said...

2 la sy pun tergelak gak pe yg sy taip ni

i-chimera said...

hallamakkkk... ngeri gilerrr citer ni... hahahahah... seram siottt!!! ni kalau buat filem ni, gerenti box opis punyalah...

Puteri Ezza said...

Memula tu sedih gak baca cerita ni. Pastu akak gelak tak sudah2. Apa daaa... Iklan komersil digi rupa-rupanya. Haha.

Amer Aan said...

chime,
tau xpe....
hikhikhik

kak ezza,
gelak smpi guling2 nmpk...
agagagaga

rosevsky said...

Kelakar Amer ni..bayangkan kalau bukan DIGI...

dakchomey said...

lorh...promote digi kew...hampeh towl cite nye...

Amer Aan said...

ros,
idup ni kene gurau senda...klu x sunyi je idup kiter kn

dakchomey,
sesaje je nk pki digi